Het ons ons godsdiens afgewater? Vier vissermanne langs die See van Galilea

image_pdfimage_print

Pride is the devil’s dragnet in which he takes more fish than in any other, except procrastination – C. H. Spurgeon

Het ons ons godsdiens afgewater? Vier vissermanne langs die See van Galilea

Daar het die afgelope aantal jare heelwat boeke verskyn waarin gesê word dat die kerk sy boodskap afgewater het. (Michael Horton se  Christless Christianity en David Platt se Follow Me. A call to die; a call to live is goeie voorbeelde hiervan) Ons aanvaar sekere waarhede en bid die sondaar se gebed en glo alles is reg – ons is nou Christene. Maar dit is nie waar nie.

 Ons het laas gesien dat Ayan, die Moslemvrou, groot opofferings moes maak om Jesus Christus te kan volg. Is sy ‘n uitsondering? Kom ons kyk na Jesus se oorspronklike oproep.

 

Jesus loop langs die See van Galilea. Daar sien Hy vier vissermanne – Simon (Petrus), Andreas, Jakobus en Johannes. Jesus roep hulle en sê: Volg My, en Ek sal julle vissers van mense maak (Matteus 4:19). Wat sê Jesus in werklikheid vir hulle? Los julle beroep, besittings, drome, familie, vriende, veiligheid – los alles net so en volg My.

As ons Jesus Christus wil volg moet ons alles agterlaat. Ons leef in ‘n wêreld waar alles om onsself draai – ons bestaan, ons status, ons bevordering, ons besittings …  Hierdie eerste vier dissipels van Jesus moes groot opofferinge gemaak het: Petrus is onderstebo gekruisig, Andreas is in Griekeland gekruisig, Jakobus is onthoof en Johannes moes vlug uit sy land. Tog was hulle oortuig dat om Hom te volg beslis die moeite werd was – al beteken dit dat hulle hulle lewens mag verloor. Hulle het ‘n pad ontdek waarop hulle met vreugde geloop het al het dit hulle lewens gekos.

Hoe ver het ons nie van hierdie pad afgedwaal nie. Wat leer ons vandag in die kerk? Aanvaar sekere feite, aanvaar dat as jy sekere woorde sê en ‘n kaartjie invul alles reg is. Dit nie waar nie. Soos ons uit Jesus se eerste vier dissipels se lewens sien, is daar ‘n koste verbonde daaraan om Jesus te volg. Is ons bereid om hierdie prys te betaal en om uit ons gemaklike “Christelike” geloof te stap?

Jesus Christus vra meer as intellektuele geloof – ek ken ‘n klomp feite en aanvaar hulle. Volgende keer gaan ons na die hedendaagse kerk kyk. Hoekom al die bohaai? Wat het in die kerk gebeur?

image_pdfimage_print

You may also like...