Hoe hanteer ek lyding? (6)

image_pdfimage_print

Anyone who will not give a guilder for peace must eventually give ten or twenty guilders for war.  – Martin Luther

Hoe hanteer ek lyding? (6)

Lyding is sekerlik een van die ernstigste probleme waarmee ‘n Christen gekonfronteer word. Hoe kan ‘n liefdevolle God lyding toelaat. Ek gaan ‘n hele aantal blogs hieraan wy. In die proses gaan ek onder andere van Tullian Tchividjian (Billy Graham se kleinseun) se boek Glorious Ruin (2012) gebruik maak.

Straf en beloning; hou telling; jy kry net wat jy verdien.  Nou kom genade. Genade is ‘n geskenk sonder allerhande voorwaardes – eenrigting liefde. Dit is wat die goeie nuus so goed maak. Daar is dus nou geen veroordeling vir dié wat in Christus Jesus is nie (Romeine 8:1).

Die evangelie van genade sê dat Jesus gekom het om die skuldiges vry te spreek. Omdat Hy die oordeel vir ons gedra het, word ons nie meer geoordeel nie – nie deur  God of deur ander of deur onsself nie. Ons hoef nie meer die oordeel alleen te hanteer nie – die Wet is vervul; ons is vrygespreek. Ons hoef nie meer skuldig te voel omdat ons tekortskiet nie. Dit is volbring.

Maar ons sukkel om hierdie onvoorwaardelike vry genade van God te aanvaar – dit klink net nie logies nie. Soos Job se vriende dring ons aan op beloning en straf; soos die ouer broer van die verlore seun voel ons ons het hard gewerk en kan nie nou alles opgee nie. Ons staan op ons regte. Maar die genade van God staan vas – dit hang nie af van ons vermoë om dit te verstaan nie. Die evangelie is duidelik: Jesus Christus het die prys klaar bepaal. Hou op om skuldig te voel omdat ons voel dat ons nie aan God se standaarde voldoen nie. Onthou: God se genade het geen einde nie.

Maar wat het dit nou met lyding te doen?

Alles. Die evangelie maak ons vry om openlik en eerlik oor die werklikheid van pyn te praat. Voordat ons nog kan begin worstel met die frustrasies en tragedies van die lewe, moet ons vergeet van beloning. Ons moet terugkeer na die begin: die kruis. Ons moet die kruisiging sien vir wat dit is. Daar begin ons besef hoe groot God se genade werklik is. Hy het die boeke toegemaak – eens en vir altyd. Genade is die teenoorgestelde van wat ons verdien; genade is wat ons kry.

As ons ly, is dit nie God wat ons straf nie; Hy wag nie vir jou om iets te doen nie. God gebruik die lyding in ons lewens, maar Hy stel belang in iets meer as verbeteringe in ons lewens – Hy wil jou red. Hy is meer as ons Helper – Hy is ons Verlosser. In hierdie drama is ons nie die hoofspelers nie. Soms moet ons op ons knieë kom om hierdie waarheid raak te sien. Ons moet midde in ons lyding die volle omvang van Jesus Christus se liefde raaksien.

image_pdfimage_print

You may also like...