Verbond

image_pdfimage_print

Verbond

Die twee dele van die Bybel is bekend as die Ou en die Nuwe Testament. Testament is eintlik ʼn ander woord vir ooreenkoms of verbond.

Verbond is die woord wat gebruik word as God ʼn ooreenkoms met mense maak. As Hy byvoorbeeld na die vloed vir Noag beloof dat Hy nooit weer die wêreld met water sal vernietig nie, dan is dit ʼn ooreenkoms of verbond. As Hy vir Abraham ʼn groot nageslag en ʼn land van sy eie beloof as Abraham Hom getrou dien, is dit ʼn verbond. Net so maak Hy ʼn verbond met die volk Israel by die berg Sinaï dat Hy vir hulle ʼn God sal wees as hulle vir Hom ʼn volk sal wees. Hy sal vir hulle sorg as hulle sal leef soos sy volk. Dan gee die Here vir die volk die Tien Gebooie as riglyn hoe hulle as sy volk moet leef (Eksodus 20). Daarom noem mense partymaal die Tien Gebooie die “Verbondswet”, want dit is deel van die ooreenkoms tussen God en sy mense.

Een ding moet ʼn mens hier nie miskyk nie. So ʼn ooreenkoms het nie net van een kant af gekom nie. God sou doen wat Hy beloof het, maar sy mense moes ook doen wat hulle beloof het. As deel van hierdie ooreenkoms moes hulle volgens God se wil leef. Indien nie, is hulle bereid om die straf daarvoor te dra. Die beskrywing van die tipe straf wat toegepas gaan word as iemand die ooreenkoms breek, is deel van die ooreenkoms: wie dit nie nakom nie, moet voel. Daarom is dit so ernstig as hulle nie na God luister nie. Ongehoorsaamheid beteken hulle breek hulle ooreenkoms en verhouding met God. Dan verdien hulle elke stukkie ongelukkigheid of straf wat van God se kant af kom.

Jesus het ook so ooreenkoms met ons kom sluit. As ons in Hom glo, sal ons God se kinders wees, ja, God sal vir ons ʼn Pa wees en ons sal sy kinders wees. En daarom moet ons soos sy kinders leef. Daar is egter een verskil tussen die verbond van Jesus en die verbonde van die Ou Testament. Jesus help ons as ons nie heeltemal soos soet kinders leef nie. Sy genade maak ons sondes toe. As daar straf uit te deel is, verdra Hy dit in ons plek. Uit liefde vir Hom en ons hemelse Vader moet ons egter elke dag so leef dat Jesus nie te veel vir ons hoef te skerm nie.

 

Boek: Geloof in Aksie-Bybel
Skrywers: Prof Jan van der Watt, Dr Stephan Joubert, Dr Johan Smith
Uitgewers: Christelike Uitgewers Maatskappy

image_pdfimage_print

You may also like...