Wat vertel die kruis vir ons?

image_pdfimage_print

Flatter me, and I may not believe you. Criticize me, and I may not like you. Ignore me, and I may not forgive you. Encourage me, and I will not forget you. -William Arthur Ward, skrywer (1921-1994)

Wat vertel die kruis vir ons?

Vandag hoor ons baie preke oor die verlossende effek van Christus se dood. Dit is goed en reg so, Ons hoor nie altyd wat die kruis vir ons van God se karakter  vertel nie en hoekom die kruis nodig was nie. Byvoorbeeld, as die dood van Jesus nie absoluut noodsaaklik en voldoende was vir die versoening van ons sondes nie, dan is dit baie moeilik om te aanvaar dat God ‘n liefdevolle Vader is.

Watter liefdevolle Vader sal sy Seun aan so ‘n aaklige lyding en dood onderwerp as dit nie absoluut nodig was nie? Is dit dalk ‘n geval van kindermishandeling? Beslis nie. Hoekom nie? Natuurlik is daar ander maniere waarop God kon wys dat Hy vir ons lief het. Dit bring ons by Goeie Vrydag en God se karakter.

In die Bybel lees ons gereeld dat God heilig en regverdig is. Die Bybel sê ook dat God nie sonde kan ignoreer nie. Kom ons kyk na Romeine 3:25 – 26: Hom het God gegee as  offer wat deur sy bloed versoening bewerk het vir dié wat glo. Hierdeur het God getoon wat sy vryspraak behels: Hy het die sondes wat Hy voorheen in sy verdraagsaamheid tydelik ongestraf laat bly het, vergewe. Maar Hy het ook getoon wat sy vryspraak in die teenwoordige tyd behels: Hy oordeel regverdig deurdat Hy elkeen vryspreek wat in Jesus glo. Ons sien dat God die sondes tydelik ongestraf laat bly het, maar Hy kan dit nie vir altyd doen nie. Uiteindelik moet reg en geregtigheid seëvier. Dit is deel van God se karakter. God moet regverdig wees en terselfdertyd sonde straf. Paulus sê dat God dit gedoen het terwyl ons nog sondaars was, terwyl ons nog ver van Hom af was – terwyl ons nog vyande van Hom was. Goeie Vrydag demonstreer dus God se regverdigheid en genade. Dit moes eintlik ons gewees het wat aan die kruis gehang het. Jesus is die een persoon wat nie moes gesterf het nie.

Soms dink ons dat omdat God vergewe  dit nie nodig vir Hom is om sonde te straf nie. Hy is ‘n liefdevolle God en daarom kan Hy die sonde oorsien. Dit werk nie so nie. In ieder geval wie wil nou leef in ‘n wêreld waar geregtigheid nie gedoen word nie? Dink net aan al die verkeerde dinge wat in die wêreld gebeur en gebeur het. God kan dit mos nie ongestraf laat nie. Die ongelooflike waarheid is dat die een wat ons Regter is, is ook die een wat reeds vir ons sonde betaal het. Die kruis herinner ons daaraan dat God ‘n manier gevind het om beide regverdig te wees en om sondes te vergewe.

Goeie Vrydag herinner ons dat geregtigheid nie deur verlossing gekanselleer word nie. Dit word bereik deur verlossing aan die kruis. Geregtigheid word nie verwyder as God deernis en verlossing bewys nie. Die kruis beteken Goeie Vrydag is werklik goeie Vrydag – die beste Vrydag ooit.

 

image_pdfimage_print

You may also like...