Die Messias

image_pdfimage_print

“A half-truth masquerading as the whole truth becomes a complete untruth.” – J.I. Packer,

 

Die Messias

In 1742 nader ‘n groep welsynsorganisasies in Dublin vir Handel om vir hulle ‘n werk te komponeer vir ‘n konsert, Hulle wou geld insamel om mans wat weens skuld in die tronk was, vry te laat. Hulle sou verseker dat Handel ‘n redelike kommissie kry. Hy begin die Messias op 22 Augustus 1741 komponeer. Binne  ses dae was Deel I voltooi. Na nog nege dae was deel II klaar en na ‘n verdere nege dae Deel III. Na nog twee dae was die orkestrasie voltooi. Tydens hierdie tyd het hy selde sy kamer verlaat en feitlik niks geëet nie.

 

In 24 dae het hy 260 bladsye gekomponeer. Toe hy klaar was met die Halleluja-koor sê hy: “Ek dink ek het die hele hemel voor my gesien – en die grootte God.” Maar die uitvoering van die stuk veroorsaak baie polemiek. Jonathan Swift (die skrywer van Gulliver’s Travels en toe deken van die St Patrick katedraal) was hewig ontsteld en het sy musikante verbied om aan die uitvoering deel te neem. Die premiere was op 13 April 1742 in die Fishamble Street Musick Haal. Dit was ‘n sensasie. Meer as 700 mense woon dit by. Die aanvraag vir kaartjies was so groot dat die mans gevra is om nie hulle swaarde te dra nie. Die vrouens mag ook nie hoepels in hulle rokke gedra het nie. So kon hulle ‘n verdere honderd mense in die saal kry. Hulle samel 400 pond in en daarmee kon hulle 142 mans uit die tronk vrylaat.

 

Handel se beroemste werk spruit voort uit sy bereidwilligheid om ‘n organisasie wat welsynswerk in ‘n tronk gedoen het, te help.

 

 

 

image_pdfimage_print