NEHEMIA – KRISISBESTUUR (4)

image_pdfimage_print

If you find a professing Christian indifferent to his Bible, you may be sure that the very dust upon its cover will rise up in judgment against him. —C.H. Spurgeon

 

Nehemia – Krisisbestuur (4)

Daar is al heelwat boeke oor Nehemia as leier geskryf. Nou het nog ‘n nuwe boek verskyn: Leader after God’s own Heart deur Jim George (2012). Kom ons kyk na sekere aspekte van Nehemia se leierskap.

 

Ons is besig om na sekere kenmerke van leiers te kyk. Tans kyk ons na hoe leiers krisisse bestuur.

 

Kenmerk #1: Krisisbestuur … bring jou leierskap uit

 ‘n Vergelyking tussen twee verskillende benaderings

 

‘n Moderne suksesverhaal in krisishantering

1982. ‘n Moordenaar voeg 65 mg sianied by sekere bottels Tylenol kapsules (pynstillers). Sewe mense sterf. Dit is ‘n krisis. Johnson & Johnson, die vervaardigers, herroep en vernietig 31 miljoen kapsules. Die maatskappy verloor $100 miljoen. Die hoof van die maatskappy verskyn op TV en verduidelik wat hulle alles gedoen het, Die verkope van Tylenol vermeerder vinnig en bereik dieselfde vlakke as voor die krisis.

 

‘n Moderne rampverhaal van Krisishantering

‘n Tenkskip van Exxon strand in Alaska. Die Exxon Valdez mors miljoene liters ruolie in die water. Visse, seevoëls en see-otters vrek; honderde kilometers van die kuslyn word besoedel. Baie vissermanne sit sonder inkomste. Die maatskappy reageer stadig en verdedig homself teen die aanslae van die publiek. Hy probeer hom verontskuldig. Die probleem is steeds nie heeltemal opgelos nie.

 

Nehemia

Geen lewensektor is immuun teen krisisse nie. Of dit nou jou gesin of by jou werk of waar ook al is, krisisse kom voor. Daarom is dit so belangrik om krisisse reg te hanteer. Hoe het Nehemia gereageer toe hy van die desperate toestand  in Jerusalem en van sy mense gehoor het? Natuurlik hanteer ons krisisse in God se krag en met sy wysheid. Kom ons let op Nehemia se optrede:

  1. Moenie ‘n krisis ignoreer nie – dit vereis aandag. Daarom noem ons dit ‘n krisis. Nehemia hanteer die krisis direk.
  2. Moenie die krisis deflekteer nie. ‘n Leier hanteer ‘n krisis. Natuurlik kan en moet hy vir hulp vra. Maar hy evalueer die krisis en bepaal wat sy bydrae gaan wees om die krisis op te los.
  3. Moenie blaam verplaas nie. Die vraag is nie wie die probleem veroorsaak het nie; die vraag is hoe los ons dit op. Na die krisis hanteer is, kan ons die oorsaak vasstel.
  4. Moenie oorreageer nie. Moenie oorhaastige besluite neem nie. Maak seker jy reageer met wysheid. Meeste krisisse ontwikkel met verloop van tyd.
  5. Bepaal die omvang van die krisis. Kry die feite. Luister, sonder om te oordeel, tot jy genoeg inligting het om ‘n besluit te neem.
  6. Soek raad by ander. Die belangrikste is om in gebed God se leiding te vra.

Nehemia was ‘n invloedryke man voor hy van die krisis in Jerusalem gehoor het. Hierdie krisis is die geleentheid op ‘n hoër en meer betekenisvolle vlak te funksioneer. Nehemia besef dit nie, maar God gaan hom gebruik om die mure te herbou. As die mure herbou is, kan die volk weer vir God in vrede aanbid. Alles gebeur omdat een man bereid was om op die regte manier op die krisis te reageer.

 

Watter krisis is daar in jou lewe? Aanvaar die uitdaging; laat God die verborge leier in jou na die oppervlak bring. Leer om op Hom te steun vir krag en wysheid.

 

Ons kom nou by die tweede kenmerk van ‘n leier: gebed.

 

image_pdfimage_print

You may also like...