DIE WIL VAN GOD VIR DIE WÊRELD EN VIR JOU (1)- Dionne Craffort

image_pdfimage_print

Hier volg ‘n reeks artikels wat geskryf is deur Prof Dionne Craffort Emeritus professor in Teologie Universiteit van Pretoria.

  1. God se wil geopenbaar.
  2. God se wil in die skepping en met die wêreld
  3. God se wil vir elke mens en vir jou.
  4. God se wil vir die nasies
  5. God se wil vir sy kerk
  6. God se wil voleindig.

                                                        INLEIDING

Die wil van God vir die wêreld en vir jou! Hierdie titel gaan uit van die standpunt dat God bestaan as ‘n realiteit, dat Hy ‘n wil het en dat sy wil kenbaar is. Maar is hierdie standpunte verantwoordbaar? Wat van humanistiese, materialistiese en monistiese  denkstrome wat  mag aanvaar dat daar ‘n absolute Realiteit is maar dat dit in sigself onkenbaar en onbeskryfbaar is omdat sy blote bestaan alle menslike bevatlikheid transendeer? In die geval is die wil van die Absolute in sigself onkenbaar.Ons kan dit alleen ken in ‘n  afgeleide en subjektiewe sin deur te let op die somtotaal van die beste beskrywings van die Absolute in die verskillende wereldreligieë.  Daar is , volgens hierdie siening, geen objektiewe kennis van die absolute  Realiteit moontlik nie. Hy kan slegs beskryf word in terme van menslike ervaringe  van Sy bestaan en in terme van algemeen menslike moraliteit wat op een of ander wyse gegrond is in Sy bestaan.Volgens hierdie denkwyse is alle kennis van God  gegrond in ervaring eerder as in openbaring. Hierdie weg lei tot subjektiwiteit en eindelose spekulasie oor wie die Absolute eintlik is en wat sy wil vir die mensdom kan wees. Dit maak van die mens ‘n eindelose soeker wat nooit vind nie. Al die filosofieë en al die religieë van die wereld worstel met die probleem en spekuleer oor die wese en die wil van die Absolute Realiteit. Almal wil graag die hart van God ken want dan sal hulle ook die sin van die eie bestaan beter begryp.

Daar is egter ook ‘n ander weg as die weg van spekulasie en dit is die weg van geloof

 wat kennis van God grond op openbaring  en nie op ervaring nie. Hierdie geloofstandpunt aanvaar dat die Onkenbare homself tog, aan die mens wat aan Hom verbonde moet lewe, genoegsaam geopenbaar het om sy wil te ken .

Die begrip “God”  kan slegs een van twee dinge wees. Of hy is ‘n projeksie van die menslike verbeelding en dus ‘n skimbeeld wat die mens vir homself geskep het as ‘n anker om aan vas te hou,of Hy is die absolute Realiteit wat die grond is van alle bestaande dinge.Die ervaringe van die wereldreligieë, die oorwig van filosofiese denke en die nuutste bevindinge van  natuurwetenskappe loop  uit op ‘n konsensus dat daar iewers ‘n diepste grond moet wees vir die bestaan van alle dinge. Die woorde van die Psalmdigter bly waar:” Net ‘n dwaas sê in sy hart daar is geen God nie!”

    As God dan bestaan en Hy ‘n wese tot stand laat kom het wat instaat is om van Sy bestaan bewus te wees en wat Sy wil behoort te ken, dan is dit tog vanselfsprekend  dat Hy homself kenbaar sou maak aan die mens. Dit is tog ondenkbaar dat God ‘n wese sou skep wat in ooreenstemming met Sy wil behoort te lewe sonder om Sy wil aan die mens  bekend te maak. Die bestaan van ‘n totaal onkenbare God en van ‘n ewig soekende  en spekulerende mens is albei begrippe wat nie sin maak nie.  Die Bybel gaan egter uit van die geloof in die Skeppergod wat alles gemaak het, sy wil bekend gemaak het en van die mens verwag om daarvolgens te lewe. Die Bybel begin bloot met die woorde: “In die begin het God die hemel en die aarde geskape”. Die verdere verhaal van Genesis maak dit duidelik dat God die mens geskep het as man en vrou en dat hulle saam God se verteenwoordigers moet wees op aarde. Dit beteken dat hulle hoogste roeping is om toe te sien dat God se wil geskied op aarde. Op ‘n misterieuse wyse het God sy wil nie afgedwing op die mensheid nie, maar die uitvoering daarvan laat geskied deur die mens wat die vryheid en die verantwoordelikheid ontvang het om self beslissings te kan neem. Hieraan was daar natuurlik ‘n risiko verbonde. Die mens was so vry dat hy selfs teen die wil van God kon kies. Dit het inderdaad ook gebeur en dit is wat die Bybel die sondeval noem. Dit is die mens wat aan sy roeping ontrou geword het en teen die wil van God in begin leef het.

    Het God nou hiermee toegelaat dat die uitvoering van sy wil op aarde totaal verdwyn? Gelukkig nie! God het besluit om ‘n lang herstelproses in werking te stel.  Die vermoë van die mens om God se wil te doen is deur die sonde vernietig, maar die soeke daarna het nie totaal verdwyn nie.Die mens se gewete het hom bly aanspreek, hoewel die stem van die gewete maklik onderdruk kan word.  Die kennis van wat goed en wat kwaad is het nie totaal verlore gegaan nie. In sy diepste wese het die stryd tussen goed en kwaad voortgeduur, maar die kwaad het oorheers vanweë sy sondige natuur. Die mens het bly soek na die sin van sy bestaan en het soekende gebly na die wil van God. Menslike filosofieë en religieë was almal pogings  om die sin van die mens se bestaan te ontdek en om die wil van God vir die mens te probeer ken.Die sondige mens het bly tas na God se wil en het soms baie naby daaraan gekom in die vorm van die beste filosofiese denke en religieuse strukture wat tot stand gekom het. En tog kon die gevalle mens die wil van God  nie meer regtig ken nie. Daarvoor was sy verstand te veel verduister deur die sonde. Die gevalle mens sou soekende bly na die wil van God sonder om dit te vind en hy sou bly wonder wat aangaan in die hart van God sonder om dit te wete te kom..Die soekende  mens het in ‘n moeras van spekulasie vasgeval en die ware wese en wil van God het hom bly ontwyk.

     Gelukkig het God nie die mensdom in die moeras van sonde en in die doolhof van

onsekerheid laat bly nie. Hy het ook ‘n tweede weg in werking gestel. Dit is die weg van selfopenbaring. Dit is ‘n weg wat verband hou met die besondere werking van God se Gees in die lewe van mense. Deur sy handelinge met mense en later in die besonder met Israel as volk en deur die getuienis van profete wat die stem van God op ‘n besondere manier verneem het, het God sy wil vir ‘n gevalle wereld en vir sondige mense geleidelik laat ontvou. Dit is die verhaal wat in die Bybel vir ons opgeteken is. Dit is die verhaal wat uitloop op die vleeswording van Jesus Christus, die een persoon in wie die wil en wese van God  vir ons op die duidelikste wyse geopenbaar is. In Hom het die heilswil van God vir die wereld volkome duidelik geword en daarna moes dit aan al die nasies van die wereld bekendgemaak word. God het inderdaad aan die mens bekendgemaak wat goed is. Al wat sin maak  in die warboel van die menslike bestaan en wat vreugde bring in die tranedal van ‘n gebroke wêreld is om die wil van God te ontdek en dan daarvolgens te lewe. Dit bly nog steeds die hoogste roeping van die mens as beelddraer van God. Dit kan egter slegs geskied as die beeld herstel word, as die gevalle mens wedergebore word en die Gees van God die halsstarrige wil van die mens in besit neem en rig op die wil van God. Daarom het Jesus sy dissipels leer bid : “Laat u wil geskied.”

     In die volgende hoofstukke wil ons rigtingwysers in die Skrif gaan soek wat ons kan help om die hart van God te verstaan en om beter insig te kry.

Skrywer: Prof Dionne Craffort

image_pdfimage_print

You may also like...