DIE WIL VAN GOD VIR DIE WÊRELD EN VIR JOU Hoofstuk 3 (1) – Dionne Craffort

image_pdfimage_print

GOD SE WIL VIR  ELKE MENS EN VIR JOU.

  Ons het gesien dat God se skeppingswil uitgeloop het op die ontstaan van die mens wat bedoel was om in ‘n besondere verhouding met God te staan. Dit impliseer dat God ‘n besondere doel het met die mens wat sy verteenwoordiger op aarde behoort te wees.God het ‘n besondere plek vir die mens in sy Raadsplan en ‘n spesifieke doel met elke mens se lewe. Die mens kan net sinvol bestaan as hy God se wil ken en gewillig is om daarvolgens te lewe.Buite God se wil om het die mens sy doel gemis en die sin van sy bestaan prysgegee. God se wil is dus ook vir jou persoonlik bedoel. Dit het te doen met jou verlossing, jou heiligmaking [ lewe binne God se wil] en jou ewige bestemming.

  Die hoofskopus van die Bybel draai om die mens se vervreemding van God en God se heilsplan om die vervreemde mens weer met Hom te versoen.Daarom dat God die afgedwaalde mens steeds terugroep tot geloof en bekering. Die vervreemde mens se herontmoeting met God vind plaas deur die toetrede van die Verlosser tot die menslike bestaan en geskiedenis. Geen verlossing vind plaas buite Hom om nie! Hy is God se instrument van velossing. Mens word nie verlos deur filosofiese strukture nie, maar deur die aanvaarding in die geloof van Jesus Christus  as Redder en Seun van God.

  God se verlosing geskied met ‘n bepaalde bedoeling. God verlos sodat mense Hom kan eer, dien en sy wil gehoorsaam. Dit moet sigbaar word deur diens en getuienis in hierdie wêreld. Uiteindelik is die wil van God nie net gerig op hierdie lewe nie. Hierdie is slegs genadetyd waarin jy voorberei word vir die ewige lewe. Wie slegs op Christus hoop met die oog op hierdie lewe, is die ellendigste van alle skepsele want hy het nog nie die volle wil van God leer ken nie. Alles in hierdie bedeling kom tot niks.  Daarom is God se wil vir jou uiteindelik gerig op ‘n ewige lewe saam met Hom. Dit maak die swaarkry en lyding in hierdie lewe draaglik en gee hoop in ‘n hopelose wêreld.

 God se wil vir jou is jou verlossing.

 Die wil van God is dat daar êrens in die heelal ’n skepsel moes wees wat Hom kon ken, dien en verheerlik. Dat die mens verval het in ongeloof, sonde, opstandigheid en verlorenheid was nie die wil van God nie. Dat dit wel gebeur het teen die wil van God in, bly ‘n groot misterie. Ons kan nie verklaar of verstaan waarom lyding, sonde, geweld, rampe en selfs die dood  in die wêreld bestaan nie. Dit is in ‘n sekere sin alles teen die wil van God en tog op ‘n onverstaanbare manier ook opgeneem in die oorkoepelende wil van God. Wat ons wel weet is dat die wil van God onvoorwaardelik gerig is op die verlossing en redding van die sondaar. Die gebrokenheid van ons bestaan moet op een of ander wyse ook verband hou met God se plan van ons redding.

 Die Bybel verklaar baie duidelik dat God nie die dood van die sondaar begeer nie, maar dat hy hom sal bekeer en lewe. Trouens die hele verhaal van die Bybel is ‘n verhaal van God wat ingryp in ‘n verlore wêreld met die doel om sondaars te red. Hy wil die sondaar red uit sy verlorenheid, Hy wil vir Hom ‘n volk red en versamel uit ‘n vervalle wêreld en Hy wil uiteindelik die ganse aarde red van ondergang.

 Die verhale van die Ou Testament spreek duidelik van God se verlossende dade. Om maar net ‘n paar voorbeelde te noem. God red Noag en sy gesin uit ‘n korrupte wêreld en maak hom die stamvader van ‘n verbondsvolk. Hy roep Abraham uit ‘n land waar afgode gedien word en maak hom die vader van die gelowiges in wie al die volke gesëen sou word. Hy red Josef van die moordplanne van sy broers en gebruik hom om Israel van hongersnood te red. Hy roep Moses as vlugteling uit die woestyn om hom te gebruik as redder van sy volk uit slawerny. Hy sê self: “ Ek sal julle van die verknegting verlos, ek sal julle vry maak met mag en groot verlossingsdade. Ek neem julle aan as my volk en ek sal julle God wees.” [Eks. 6:5 ].

 Wanneer God hierdie belofte aan Moses vervul en sy volk verlos uit die slawerny van Egipte, word dit vir Israel ‘n  blywende teken van sy groot verlossingsdade.Die paasfees word ingestel om hierdie verlossing gedurig te herdenk en aan die jonger geslagte oor te dra. Israel moes weet dat hulle die volk is wat deur God verlos is en daarom  moes hulle aan Hom getrou bly.Wanneer Israel in die beloofde land ingelei word en hulle daar vestig, word dit gesien as die resultaat van God se verlossingsdade en as bewys van God se trou. Hy maak sy beloftes waar al is dit dan na ‘n lang en vermoeiende woestynreis.

 Wanneer Israel deur verskeie vyande oorweldig en verdruk word, stuur God die rigters om hulle te verlos. Telkens as die volk ontrou word en afgode dien, word hulle deur die Here gestraf. Wanneer hulle in berou tot Hom roep om redding, stuur God ‘n leier om hulle te red. Hy laat nie toe dat sy volk permanent in ontrou en sonde bly nie.

 Later in die geskiedenis van Israel gebruik God ‘n koning soos David om sy volk van vele vyande te red.David, as verlosser van Israel, word vir hulle die simbool van die groot Verlosser wat later uit die geslag van David gebore sou word. Aan David het God immers belowe dat sy nageslag sou bly voortbestaan voor die aangesig van God. [1 Kron 17:23, 24].

 Die hele geskiedenis van Israel word ‘n geskiedenis van val en opstaan.Telkens word die volk ontrou, maar keer op keer roep God hulle weer op tot berou en bekering. Dit was die rol van die profete om die volk terug te roep van hulle dwaalweë. As daar berou was, was God altyd bereid om te vergewe en om genade te bewys en verlossing te skenk. Die God van Israel is Redder. “ Ons Verlosser is die Heilige van Israel” {Jes 47:4} Die Psalms is vol van mense wat in hulle nood tot God roep en dan gered word en God in dankbaarheid prys. “Ek sal jubel as ek tot u eer sing omdat u my gered het. Ek sal die hele dag deur praat van u verlossingswerk’ [Ps 71:23]

 God se verlossing vind altyd plaas in die geskiedenis, in ‘n gegewe situasie. Hy maak gebruik van Sy diensknegte as menslike instrumente van verlossing. So was deur die eeue ontelbaar baie mense instrumente in God se hand waardeur Hy sy wil laat geskied het.Selfs ongehoorsames en vyande van God was dikwels sonder hulle wete die instrumente waardeur God se verlossingsplan in werking moes tree.

  Die profete speel ‘n belangrike rol in die geskiedenis van Israel.Hulle waarsku die volk dat daar straf wag op afdwaling en ongehoorsaamheid  maar dat daar ook verlossing wag as daar berou en bekering is. In die tyd van die ballingskap word die volk gestraf vir hulle ongehoorsamheid en  weggevoer na Babilon. Die temple as simbool van God se teenwoordigheid is verwoes en die volk is in wanhoop gedompel. Maar te midde van hierdie donkerste nag van wanhoop klink daar ‘n trooswoord op as die profeet in Jesaja 40 tot 55 praat van die komende verlossing. “ Die uitkoms is hier!”[Jes. 40:1] Daar wag verlossing en die volk sal weer na hulle vaderland terugkeer.

  In Jesaja 40 tot 55 verskyn daar ‘n geheimsinnige Dienskneg van die Here wat die instrument sou wees van verlossing vir Israel en ook van die nasies. God self roep sy Dienaar en rus Hom toe met sy Gees.Hy herstel die gebrokenes[Jes 42:3] en maak die wil van God bekend. Hy is die lig vir die nasies en bring redding tot aan die eindes van die aarde[.Jes 49:6].. Hy is die regverdige Dienaar wat onregverdig moes ly ter wille van sondaars.Deur lyding heen moes Hy God se wil uitvoer en verlossing bewerk. Die misterie is dat dit God se wil was dat Hy moes ly [Jes53:10}.

  Daar is baie teorieë oor wie die Kneg van die Here as verlosser kon wees in die historiese situasie van die boek Jesaja. Dit is egter nie so belangrik nie omdat ons nie regtig weet nie. In die geskiedenis van Israel was daar baie verlossers wat in diens van God gestaan het. Die Kneg is ‘n tipe  van talle verlossers wat dikwels deur lyding heen die volk moes dien en lei. Hy is egter ook ‘n tipe en simbool van die  volmaakte Kneg wat moes kom om die volk van God deur lyding heen te verlos. Sy verlossing is egter nie net bedoel vir Israel nie, maar ook vir die nasies tot aan die eindes van die aarde. Die Nuwe Testament leer ons dat die Kneg van Jesaja sy vervulling vind in Jesus as die volmaakte lydende Kneg wat die wêreld moes kom verlos van sonde. Jesus staan in die lang ry van diensknegte van God , maar Hy is die hoogtepunt van God se verlossingsplan en die volmaakte Kneg  wat volkome gehoorsaam was aan God.

                                          Jesus as Verlosser.

  Toe die volheid van die tyd aangebreek het , het dieVerlosser van die wêreld sy verskyning gemaak. Hy is Jesus genoem want dit is Hy wat sy volk van hulle sonde sou verlos. Hy sou op die troon van Dawid sit en aan sy Koningskap sou daar geen einde wees nie want Hy is die Seun van die Allerhoogste. [luk. 1:30-53].

  Hy moes ly en sterf vir die sonde van die wêreld. Sy verlossingswerk is bevestig deur sy opstanding en sy Koningskap is bevestig deur sy hemelvaart. Sy werk sal voleindig word deur sy wederkoms. In Hom is die verlossingsplan van God volkome voltrek want Hy is die Verlosser van elke mens wat in hom glo. Hy wil ook jou verlosser wees want sy wil is dat ook jy gered moet word.

  Hoe die lyding en sterwe van Christus kon uitloop op die verlossing van sondaars bly ‘n misterie wat ons nie rasioneel kan verklaar nie.Op een of ander wyse het Hy aan die eise van God voldoen en so die angel van die sonde en dood verwyder en tot niet gemaak. Deur sy voldoening het Hy ons sonde van ons verwyder so ver as die Ooste verwyder is van die Weste. Nou dink God nie meer daaraan nie, en kan sondaars kinders van God word. Sy verlossing is in lyn met God se groot verlossingsdade wat van die beginaf vir die gevalle mens en geroke skepping in werking gestel is. God se verlossingsplan deur die eeue toon duidelik dat God se wil gerig is op die verlossing van die sondaar.

Skrywer:  Prof Dionne Craffort

image_pdfimage_print

You may also like...