God se voorsiening

image_pdfimage_print

 

The man that is most busy in censuring others is always least employed in examining himself. —Thomas Lye

 

God se voorsiening

In Jakobus 4:13 – 17 kry ons vyf beginsels om die werklikheid van God se voorsiening in ons lewens te verstaan. Wat is hierdie beginsels?

  1. Dit is vir God belangrik hoe ons oor ons toekomsplanne dink – net soos die werklike najaag van hierdie planne belangrik is

As ek sê my lewe is in God se hande beteken dit dat ek nie verder hoef te beplan nie? Hoe jy oor jou huidige bestaan en toekomsplanne praat, is belangrik. Hoekom? Omdat God ons  gemaak het, nie net op sekere dinge te doen nie, maar om sekere oortuigings en gesindhede te hê. Jou gedagtes, gesindhede en woorde moet die regte siening van die lewe en van  God weerspieël. In vers 14 sê Jakobus dat ons gedagtes en optrede een waarheid moet weerspieël: Julle is maar ‘n damp wat ‘n oomblik verskyn en sommer weer verdwyn. Ons is maar broos; ons is maar vir ‘n kort tydjie op aarde. En dan gaan die lewe sonder ons voort.

 

Vers 15 sê dan wat ons siening van God moet wees as ons ons toekoms beplan: As die Here wil, sal ons lewe en sal ons dit of dat doen. As ons ons planne vir die toekoms maak, moet ons die regte siening van die lewe – ons is maar ‘n damp – en van God hê. Maar ons moet uitdrukking gee aan hierdie siening van God: Julle moet eerder sê …  Dan moet ons optree in ooreenstemming met God se oppermag in ons lewens.

 

  1. Ons is onkundig oor die toekoms en dit is goed so

Julle wat nie eers weet hoe julle lewe môre sal  wees nie! Môre mag aardbewings, ‘n motorongeluk, ‘n bevordering, ens bring. God het aan jou ‘n geheue gegee sodat jy uit jou suksesse en mislukkings van die verlede kan leer. Maar die toekoms is vir ons weggesteek, sodat ons ten volle op Hom moet vertrou.

 

  1. Moet nooit vergeet dat die lewe maar kort is nie

Julle is maar ‘n damp wat ‘n oomblik verskyn en sommer weer verdwyn. Ons lewe is nie soos dié van die berge en sterre nie. Jakobus is nie die enigste Bybelskrywer wat dit sê nie. Job (7:7; 9:25) en die psalmis (39:4 – 6; 102:11) sê dit ook. Hierdie skrywers sê nie dat die lewe nie belangrik is nie, maar wel dat dit kort is.

 

  1. Onderwerp jou doelbewus en doelgerig aan die oppermag van God se voorsiening

Julle moet eerder sê: “As die Here wil, sal ons lewe en sal ons dit of dat doen.” Alles wat ons doen, is aan God se wil onderworpe. As die Here wil, is nie ‘n onegte cliché nie. Dit is ‘n wêreldsiening waarin ons ons nederig aan God se wil onderwerp. Die probleem is dat ons gewoonlik aanmatigend is oor die lewe. Ons vergeet die lewe is ‘n gawe van God en is onderworpe aan God se wil.

 

  1. Om God se oppermagtige oorsig oor ons lerwens en dood te verontagsaam, is arrogant, boos en sondig

Dit is arrogant, want ons neem krediet vir dinge wat die gevolg van God se genade en voorsiening was. Al sulke grootpratery is verkeerd.

 

Vertrou ons nog op God se voorsiening of maak ons op ons eie vermoëns staat?

image_pdfimage_print