Woorde uit die Bybel – Genade (1)

image_pdfimage_print

It takes your enemy and your friend, working together, to hurt you to the heart: the one to slander you, and the other to get the news to you – Mark Twain

 

Woorde uit die Bybel – Genade (1)

When I use a word it means just what I choose it to mean – neither more nor less – Humpty Dumpty aan Alice in Lewis Carroll se Alice in Wonderland.

Woorde, ook woorde in die Bybel, het ‘n spesifieke betekenis. Vir mense sonder teologiese opleiding is dit dikwels moeilik om die volle betekenis van woorde te verstaan.

J. I. Packer het ‘n boek geskryf wat ons kan help: 18 Words: The Most Important Words You Will Ever Know. Ons gaan kyk na enkele van hierdie woorde. [Teksgedeeltes kom uit Die Boodskap.]

 In Die Boodskap word genade dikwels met goedheid vertaal.

In Jerusalem word daar ‘n vergadering van kerkleiers gehou om oor die besnydenis te praat. Petrus tree tot die debat toe: Begryp julle dan nou nog nie dat ons uit genade deur ons Here Jesus gered word nie? Ons verdien dit nie Hy red alle mense op presies dieselfde manier as vir ons (Handelinge 15:11). Genade is sekerlik een van die belangrikste temas in die Nuwe Testament. Die Here het vir Paulus gesê dat sy genade vir hom genoeg is –  dit is al wat jy nodig het (2 Korintiërs 12:9).

 Paulus begin meeste van sy briewe met ‘n groet wat genade en vrede insluit. Hy sluit sy briewe af met die bede dat die genade van God by hulle sal wees. Genade, wat deur Jesus Christus gekom het, vat die hele Nuwe Testament saam. Genade is dan ook die teken dat God aan die werk is: Van die dag af dat dit tot julle deurgedring het hoe goed God vir julle is sonder dat julle dit regtig verdien, weet julle dat die ware God aan die werk is (Kolossense 1:6).

 God gee hierdie genade, maar ons moet dit ontvang: Ek kan nooit God se goedheid deur my vingers laat glip nie. As ek nou, na alles wat God vir my gedoen het, steeds probeer om self ‘n plek in die hemel te verdien deur te doen wat die wet sê, is Christus verniet aan die kruis dood (Galasiërs 2:21).

 Genade is God se guns aan ons – onverdiend. Ons kan nie aanspraak op sy genade maak nie. God is absoluut lojaal aan die mense aan wie Hy Hom verbind het. Dit is ‘n geskenk aan mense as bewys van God se liefde.

 

In die volgende artikel gaan ons na die rykdom van die genade kyk.

 

 

image_pdfimage_print

You may also like...