Die nag in Getsemane – Vraag

image_pdfimage_print
Die nag in Getsemane

Tersia du Plessis vra:

Ons lees in die Evangelies dat Jesus die nag van sy kruisiging in die tuin van Getsemane gaan bid het. Hy het die drie geliefde dissipels ‘n ent van die ander af saam met hom laat stap en gevra om te bid en waak saam met hom. Die dissipels raak telkemale aan die slaap – tot Jesus se teleurstelling. As die dissipels dan aan die slaap was, hoe is dit moontlik dat daar so deeglik inligting gegee word oor wat Jesus gebid het?  

Antwoord:

Om die vraag te beantwoord, moet ons eers kyk hoe die Evangelies geskryf is. Markus of Matteus het nie notaboekies gehad en alles neergeskryf en dit dan in hulle evangelies gaan oorskryf nie. (Markus was nie eers ʼn dissipel van Jesus nie en het dus alles wat hy geskryf het by die dissipels en miskien veral by Petrus gehoor). As die Evangelies so ʼn “notaboek verslag” was, sou ʼn mens kon wonder hoe die dissipels geweet het wat Jesus gebid het. Maar die Evangelies het op ʼn ander manier tot stand gekom. Die eerste Evangelie (Markus) is eers ongeveer 30 jaar na Jesus se hemelvaart op papier neergeskryf. Dit beteken nie dat die verhaal van Jesus toe skielik eers ontstaan het nie. Nee, die stories en verhale van Jesus het van die begin af in die harte en gesprekke van die eerste Christene geleef – hulle het dit elke dag met mekaar bespreek en het daaruit geleef. Dit het Markus (en later Matteus, Lukas en Johannes) later op papier neergeskryf – ja, hulle was geïnteresseerd in wat in Jesus se lewe gebeur het en wat Hy alles gesê het. Hulle was Jesus se volgelinge en wou dus weet wat Hy alles gepreek en gedoen het – dit het hulle in hulle lewe probeer navolg. Daaroor het hulle gepraat.

Dit bring ons by ons vraag. Die dissipels het met mekaar gepraat oor alles wat gebeur het. Ons weet ook dat hulle met Jesus gesels het na sy opstanding. Ons lees natuurlik nêrens dat hulle met Jesus oor sy gebed gesels het nie, maar die feit dat hulle geweet het wat Hy gebid het, kan eintlik nie op ʼn ander manier by hulle uitgekom het as dat Jesus dit vir hulle vertel het nie.     

Skrywer: Prof Jan van der Watt

 

image_pdfimage_print