Versoeking: Satan se taktiek

image_pdfimage_print

Material prosperity and physical health do not invariably accompany faithfulness to God. But spiritual health and prosperity do. —William Greathouse

Versoeking: Satan se taktiek

Die fokus van Satan se pogings is altyd dieselfde:  Om ons te mislei sodat ons glo dat verbygaande plesier van sondige dinge meer bevredigend is as gehoorsaamheid en vertroue op die beloftes van God.

 

Versoeking op sigself is nie sonde nie – Jesus self is versoek, maar Hy was sonder sonde.You can’t prevent the birds from flying over your head, but you can keep them from building a nest in your hair (Martin Luther). Versoeking word ‘n sonde as jy daaraan toegee. Hoekom is versoeking dikwels so sterk?

  • Soms probeer dit werklike behoeftes op onwettige maniere bevredig. Kyk na Jesus se eie versoeking. Satan sê: Sê vir hierdie klip dit moet brood word (Lukas 4:2). Brood is tog nie iets boos nie. Die begeerte na brood as jy honger is, is tog nie verkeerd nie – veral as jy veertig dae gevas het nie. Die versoeking was om Jesus te oorreed om sondige en onwettige maniere te gebruik om aan ‘n wettige behoefte te voldoen.
  • Versoeking gebeur ook as ons deugde tot so ‘n uiterste druk dat hulle ondeugde word. So kan die seën om te eet vraatsugtigheid word of die seën van rus oorgaan in luiheid, ens. So word selfversorging selfsugtigheid en selfrespek word trots. Hierdie lys kan feitlik onbeperk uitgebrei word.

Kom ons kyk nou na ‘n paar tegnieke wat Satan gereeld gebruik:

  • Satan versoek ons veral as ons geloof nog nuut is – as ons nog nie seker is oor hoe om versoekings te weerstaan nie. Daarom Paulus se waarskuwing aan Timoteus oor ouderlinge: Hy moet ook nie iemand wees wat maar onlangs tot geloof gekom het nie (1 Timoteus 3:6). Hoekom nie? So iemand kan verwaand word, en in die oordeel kom waarin die duiwel hom laat beland.
  • Satan versoek ons veral as ons dink ons geloof is op sy sterkste – as ons glo ons kan nie sondig nie. Sodra ons glo dat ons alles onder beheer het, is ons kwesbaar. An unguarded strength is a double weakness (Oswald Chambers).
  • Satan versoek ons veral as ons in ‘n vreemde omgewing is. Gordon MacDonald sê: “In the environs of home life with family and friends, there is a schedule of routines, a set of support systems, and a way of doing things, all of which lends encouragement to responsible living and, conversely restraint against irresponsible living. Virtually all of these external systems fall away when a person is hundreds of miles from home” (Rebuilding Your Broken World, 100).
  • Satan versoek ons graag as ons geloof deur swaarkry getoets word of as ons moeg is, vervolg word, geïgnoreer word, ens. Dan sê hy vir ons dat God nie regverdig is nie.
  • Satan versoek ons na geestelike hoogte- of laagtepunte. Hoogtepunte lei dikwels tot trots en ‘n vals gevoel van sekerheid. Nou is ons maklike teikens vir die vyand. Dieselfde gebeur as ons ‘n geestelike laagtepunt ervaar. Nou begin ons wonder of God werklik omgee. Ons word bitter.
  • Satan plaas sy denke in ons gedagtes … en dan blameer hy ons vir hierdie verkeerde gedagtes.
  • Hy beskuldig ons asof sy beskuldigings van die Heilige Gees kom. Hy kies sy geleenthede  op so ‘n wyse dat  ons maklik kan dink dat dit God is wat met ons praat. Hoe onderskei ons? Satan praat van veroordeling  en gevoelens van hopeloosheid – ons sonde is so erg dat God se genade onvoldoende is. God vertel ons dat Christus se kruisdood voldoende en finaal  was. Dit gaan oor hoop en vergifnis.

Hoe kan ons dan die vyand weerstaan? Hier is ‘n paar moontlikhede:

  • Rig jou gedagtes op alles wat waar is, alles wat edel is, alles wat reg is, alles wat rein is, alles wat mooi is, alles wat prysenswaardig is – watter deug of lofwaardige saak daar ook mag wees (Filippense 4:8)
  • Ken jouself. Vra jouself die vraag: “As ek die duiwel is, waar sal ek myself aanval?” Identifiseer jou swakplekke – daar waar jy kwesbaar is, daar waar jy vantevore probleme ondervind het – en beskerm jou op jou swakplekke.
  • Hanteer sonde radikaal. As jou regteroog jou laat struikel, haal hom uit en gooi hom van jou af weg; want dit is vir jou beter dat net een van jou ledemate verlore gaan as dat jou hele liggaam in die hel gegooi word (Matteus 5:29).
  • Konfronteer en oorwin versoeking aan die begin en nie aan die einde nie – dit wil sê voordat dit jou verswak het.
image_pdfimage_print

You may also like...