Apologetiek: Toegangsroetes (1)

image_pdfimage_print

Convictions are more dangerous enemies of truth than lies. -Friedrich Wilhelm Nietzsche, filosoof (1844-1900)

Apologetiek: Toegangsroetes (1)

[Apologetiek = Grieks Apologia = verdediging van die Christendom]

Alister McGrath het ‘n belangrike boek – Mere Apologetics – geskryf waarin hy op ‘n praktiese manier sê hoe gelowiges die Christelike geloof kan verdedig. Ek gaan ‘n hele paar blogs hieraan spandeer, want ek voel dit is ‘n belangrike taak vir gelowiges in ons sekulêre wêreld

Wat bedoel ons met toegangsroetes? ‘n Algemene beeld is die son en blindings. Die menslike siel kan met ‘n koue, donker kamer vergelyk word. As die blindings oopgetrek word, stroom lig die kamer binne en die kamer word warm. Dit is nie die oopmaak van die blindings wat die kamer warm maak nie – dit verwyder net ‘n hindernis vir ‘n mag wat wel die vermoë het om die aarde warm te maak. Die ware bron is die son.

 

Die mens is nie die bron van bekering nie. Ons kan wel die blindings oopmaak sodat God se genade in ons lewens kan werk – ons verwyder bloot ‘n hindernis vir God se genade, maar dit is God se genade  wat die vernuwing van ons siele teweegbring

‘n Toegangsroete is die manier waardeur ons oë oopgemaak word vir die werklikheid van ons eie situasie en die vermoë van die evangelie om dit te verander. Wat is ‘n toegangsroete?

  1. Dit help jou om dinge anders te sien – die manier waarop dinge werklik is.
  2. Dit help jou om te besef wat gedoen kan word om sake te verander.
  3. Dit moedig jou aan om daardie kritiese tree te gee.

As jy verander is, kan jy ander mense help om hulle behoefte vir God se genade raak te sien en jy kan getuig van die krag van sy genade. Die mens speel dus ‘n rol – klein, maar werklik – as deel van die genesingsproses. Wat jy sê mag ‘n toegangsroete wees wat mense in staat stel om dinge anders te sien – ‘n nuwe manier van dink en leef.

Wat is hierdie toegangsroetes vir die apologeet?

image_pdfimage_print

You may also like...