Petrus loop op die water

image_pdfimage_print

In truth it is right to make a great distinction between the faults that come from our weakness and those that come from our malice –  Michel de Montaigne

 Petrus loop op die water

Meeste Christene ken die verhaal van Petrus wat op die water geloop het. J. D. Greear sê dat die vraag is waarom Matteus dit in sy evangelie ingesluit het. Dit is tog nie bedoel om ons aan te moedig om op water te loop nie. In Handelinge 27 word Paulus se skipbreuk beskryf. Paulus oorweeg dit nie om op die water strand toe te loop nie.

 

Die verhaal van Petrus sê vir ons hoe om met dit wat ons in geloof begin het, te volhard.

  • Aanvanklike geloof is nie genoeg nie – ons moet volhard

Petrus moes baie moed gehad het om uit die skuit te klim en op die water te loop. Hy was ‘n beroepsvisserman wat ure op die water deurgebring het. Hy weet ‘n mens kan nie op water loop nie. Tog, toe Jesus sê kom klim hy uit. Geen van die ander dissipels oorweeg dit nie. Maar net daarna begin Petrus sink. Jesus sê vir hom: Kleingelowige, waarom het jy begin twyfel?  Aan die begin was Petrus se geloof sterk – sy aanvanklike geloof was ongelooflik. Die probleem: hierdie sterk geloof van Petrus duur nie te lank nie. Aanvanklike geloof is nie genoeg nie; ons het volhardende geloof nodig.

 

  • Ons kry volhardende geloof op dieselfde plek waar ons aanvanklike geloof gekry het

Wat het Petrus van die veilige boot na die onvoorspelbare water laat beweeg? Twee dinge:

Een:  ‘n Visie van Jesus. Toe Jesus die boot nader skrik die dissipels en roep hard uit. Hulle was oortuig dat dit ‘n spook was. Jesus praat met hulle: Wees gerus, dit is Ek. Moenie bang wees nie.  Toe Petrus sien dat dit die groot “Ek is,” wat die skuit nader, was hy gerusgestel. Hy was vol geloof om Hom te volg.

Twee: Jesus se opdrag.  God sê vir hom: Kom. Petrus glo dit is belangriker om God se opdrag te gehoorsaam as om op die omstandighede te fokus. Die woord van Jesus was vir Petrus belangriker as die golwe. Petrus loop nie op water nie… hy loop op die beloftes van God.

 

  • Jesus se trou is belangriker as Petrus se geloof

Wat vertel hierdie verhaal vir ons? Nie om die krag of swakheid van Petrus se geloof te wys nie, maar om die grootheid van God se genade te demonstreer.  In Markus lees ons van Jesus wat op die water loop, maar daar is geen vermelding van Petrus nie. Hoekom nie? Was Petrus skaam vir sy kleingelowigheid? [Markus se evangelie is direk deur Petrus beïnvloed.] Waarskynlik verwys hy nie na homself nie, want Jesus se trou en genade was vir hom belangriker as sy eie geloof.

 

Hierdie verhaal is nie vir ons ‘n verhaal om na te boots nie, maar ‘n verhaal om op ons Verlosser te vertrou. As ons na Jesus roep – al is ons bang, al is ons geloof klein – hoor Hy en help Hy vir ons. As ons twyfel, moet ons nie die gehalte van ons geloof bevraagteken nie. Nee, ons moet weer ons oë op Jesus Christus rig. Ons moet ons weer en weer en weer oorgee aan sy genade.

image_pdfimage_print

You may also like...